W mniejszych konstrukcjach – w tym przypadku mogly doprowadzic do katastrofy

W mniejszych konstrukcjach – w tym przypadku mogły doprowadzić do katastrofy. Powtórzyła się sytuacja z budowy mostu Quebec : budując konstrukcję o wielkości dotąd nie osiągniętej, nie przewidziano następstw dużej skali zjawisk, do której należało tę konstrukcję przystosować. Przy powtórnej budowie mostu wykonano pełne, potężne rusztowanie, kosztowne i pracochłonne ale i mniej ryzykowne. W roku 1942 łuk został zabetonowany i rusztowanie rozebrane. Most przekazano do eksploatacji w lipcu 1943 r. Może on być uznany za symbol energii w przezwyciężaniu trudności i pokonywaniu niepowodzeń. Katastrofa mostu Sarido nie osłabiła dążenia do budowania betonowych dużych mostów łukowych bez stosowania pełnych rusztowań . W czerwcu 1970 r. runął jednoprzęsłowy płytowy wiadukt z betonu sprężonego koło Los Angeles (St. Zjedn. AP). Płytę zabetonowano 4 dni przed katastrofą. Szalunek był oparty na rusztowaniu z rur stalowych. Rusztowanie załamało się w czasie wiązania betonu, zanim rozpoczęto sprężanie. Spadający beton zabił kierowcę ciężarówki, który właśnie przejeżdżał pod budowanym wiaduktem. Powodem wypadku było wadliwe, niezgodne z przepisami rusztowanie (ENR 4. 6. 70, 20. 8. 70) . [hasła pokrewne: systemy suchej zabudowy, gładź gipsowa cennik, gruntowy wymiennik ciepła cena ]

Tags: , ,

This entry was posted on Sunday, November 4th, 2018 at 12:00 am and is filed under Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.

 

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: gładź gipsowa cennik gruntowy wymiennik ciepła cena systemy suchej zabudowy