W maju 1973 r. zalamalo sie drewniane rusztowanie podtrzymujace deskowanie 39-metrowego przesla wiaduktu z betonu sprezonego kolo Sao Paulo (Brazylia).

W maju 1973 r. załamało się drewniane rusztowanie podtrzymujące deskowanie 39-metrowego przęsła wiaduktu z betonu sprężonego koło Sao Paulo (Brazylia). Nastąpiło to w czasie betonowania ostatniego z trzech dźwigarów głównych. W wypadku zostało rannych 6 robotników, którzy spadli z wysokości około 6 m. Przypuszcza się, że kilkudniowy deszcz rozluźnił podłoże gruntowe pod podporami rusztowania. Dwa skrajne przęsła wiaduktu były już zakończone, dwa czekały na rozszalowanie, piąte – środkowe – budowano . • W styczniu 1974 spadł z wysokości 12 m na ziemię 39-metrowy odcinek mostu z betonu sprężonego o masie 1488 t. Most budowano przez rzekę Sieg koło Bonn (RFN). Zostało zniszczone stalowe rusztowanie, ofiar w ludziach nie było. Uszkodzony odcinek był częścią 15- przęsłowego mostu zaprojektowanego z jezdnią dla 4 pasów ruchu. Zbudowano już siedem przęseł z ośmiu na jednym brzegu, załamane przęsło było pierwszym wykonanym na drugim brzegu. Roboty betonowe zostały zakończone tydzień przed Bożym Narodzeniem 1973 r. Katastrofa nastąpiła w czasie usuwania pełnego rusztowania, które miało być zastąpione układem podpór stalowych. Rusztowanie składało się z usztywnionych dwuteowników opartych na palach. [przypisy: zabezpieczenie wykopu, przeciski pod drogami, drzwi mroźnicze ]

Tags: , ,

This entry was posted on Friday, July 6th, 2018 at 12:00 am and is filed under Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.

 

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: drzwi mroźnicze przeciski pod drogami zabezpieczenie wykopu