W chwili wypadku na srodkowym przesle rozpietosci 48 m znajdowala sie betoniarka zaladowana 8 t betonu

W chwili wypadku na środkowym przęśle rozpiętości 48 m znajdowała się betoniarka załadowana 8 t betonu. Konstrukcja pękła pod betoniarką, prawie po środku i runęła na ulicę pociągając za sobą dwa sąsiednie przęsła długości po 34 m, które w stanie niemal nienaruszonym upadły wskutek załamania się podpór . Wiadukt ma szerokość 19 m, dźwigar o przekroju skrzynkowym i dwusłupowe filary o przekrojach prostokątnych. Filary są posadowione na brzegu skanalizowanej rzeki, która płynie wzdłuż ulicy pod wiaduktem. Środkowe przęsło znajduje się nad skrzyżowaniem. Katastrofa nastąpiła w samo południe, gdy tłum ludzi znajdował się na ulicy. Około 20 000 t betonu i stali runęło na 20 samochodów, 2 autobusy, ciężarówkę i licznych pieszych, którzy czekali przy przejściu na zielone światło. Przed katastrofą zostało już napiętych kilka kabli sprężających dźwigar i zainiektowano po tym część kanałów kablowych. Jednym z wymienianych powodów katastrofy był ruch na wiadukcie ciężkiego 25-tonowego dźwigu, w krótkim czasie po betonowaniu, oraz obciążenie przęsła załadowaną betoniarką. Sąd brazylijski uniewinnił 5 inspektorów nadzoru, wychodząc z założenia, że powodem katastrofy były otwory w płycie pomostowej dźwigara. Otwory te (nie przewidziane w projekcie) pozostawił wykonawca wiaduktu w celu usunięcia deskowania wewnętrznego (ENR 16. 11. 72). [podobne: oświetlenie gabinetu stomatologicznego, nawierzchnia żwirowa, montaż grzejnika cena ]

Tags: , ,

This entry was posted on Tuesday, August 7th, 2018 at 12:00 am and is filed under Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.

 

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: montaż grzejnika cena nawierzchnia żwirowa oświetlenie gabinetu stomatologicznego