Róznica w niwelecie polówek przesla byla tu jednak jeszcze wieksza i wynosila w srodku rozpietosci 115 mm

Różnica w niwelecie połówek przęsła była tu jednak jeszcze większa i wynosiła w środku rozpiętości 115 mm. Dlatego do wyrównania obu części konstrukcji zastosowano oprócz dźwigników jeszcze 8-tonowe bloki betonowe, które po jednym przesuwano wzdłuż przęsła w kierunku jego środka. Gdy po ustawieniu siódmego bloku stwierdzono w styku skrzynek deformacje 89 mm, przerwano układanie bloków i opuszczono trzy pozostałe bloki na ziemię, chociaż pozostała różnica poziomów konstrukcji wynosiła jeszcze 25 mm. Usunięcie tej różnicy miało nastąpić przez podniesienie dolnej części przęsła i naciśnięcie górnej. Ustawiono więc dźwignik na południowej części, licząc na to, że będzie można podnieść ją do spotkania z wyższą północną częścią. Brak wyjaśnienia, dlaczego nie zastosowano od razu wypróbowanego uprzednio usuwania śrub, co umożliwiłoby przesunięcie się płyty pomostu, oraz dlaczego nie wysunięto wspornikowo skrzynki w kierunku sąsiedniej podpory 12. Usuwanie śrub ze złącza pomiędzy skrzynkami rozpoczęto dopiero 15 października 1970 r. o godzinie 8. 30 . Po usunięciu kilku śrub z podłużnych żeber cały dźwigar przesunął się w taki sposób, że pozostałe śruby uległy zakleszczeniu. Dokręcono je z taką siłą, że pękły i wyskoczyły z otworów. Po usunięciu śrub przesunięcie z jednej strony złącza, od strony żebra podłużnego zwiększyło się do około 60 cm, powodując jednocześnie wyboczenie przylegającego do niej środnika wewnętrznego. [hasła pokrewne: gładź gipsowa cennik, heban kraków, systemy suchej zabudowy ]

Tags: , ,

This entry was posted on Thursday, November 8th, 2018 at 12:00 am and is filed under Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.

 

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: gładź gipsowa cennik heban kraków systemy suchej zabudowy