Równiez w RFN w czasie budowy mostu autostradowego przez rzeke Leubas kolo Kempten wydarzyla sie w maju 1974 r.

Również w RFN w czasie budowy mostu autostradowego przez rzekę Leubas koło Kempten wydarzyła się w maju 1974 r. katastrofa, spowodowana niewystarczającą nośnością rusztowania. Zginęło przy tym 9 osób i 13 zostało ciężko rannych. Katastrofa nastąpiła po zabetonowaniu połowy środkowego przęsła. Zamierzano zabetonować trzyprzęsłowy most bez przerywania pracy, rozpoczynając od środka i posuwając się ku przyczółkom. Najbardziej zagrożone rusztowanie znajdowało się w przęśle środkowym. Tam podporami były stalowe ramy w kształcie litery A wysokości 22 m, oparte na wieżach z rur stalowych ustawionych na płytach fundamentowych. W dniu poprzedzającym katastrofę inżynier nadzoru stwierdził pęknięcia w kilku poprzecznicach podtrzymujących ramy. Jednakże wykonawca uważał, że są to drobne niedociągnięcia, nie mające wpływu na bezpieczeństwo konstrukcji. Wadliwe wykonanie rusztowania z rur stalowych było w 1974 r. powodem katastrofy w czasie budowy mostu z betonu sprężonego przez rzekę Mozę w Wepion (Belgia). Most ma 4 przęsła rozpiętości: 43,0+ 2X57,6+43,0 [m]. Wykonywano metodą wspornikową jedno z przęseł środkowych; wysięg wspornika wynosił 12,0 m. [podobne: węże do piaskowania, agencja hostess, drzwi mroźnicze ]

Tags: , ,

This entry was posted on Friday, July 6th, 2018 at 12:00 am and is filed under Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.

 

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: agencja hostess drzwi mroźnicze węże do piaskowania