Przy okazji badania powypadkowego stwierdzono, ze równiez w tym przypadku zbrojenie nie bylo wystarczajaco otoczone betonem.

Przy okazji badania powypadkowego stwierdzono, że również w tym przypadku zbrojenie nie było wystarczająco otoczone betonem. W niektórych miejscach zbrojenie zostało rozmieszczone zbyt blisko, a rozsuwanie go nie dało efektów i masa betonowa nie mogła przeniknąć pod pręty. Most Tongi długości 76 m. Wystąpiły w nim spękania pomostu szerokości 3 mm, które wskazywały, że zbrojenie podłużne było niewłaściwie rozmieszczone. Katastrofy bywają często powodowane brakiem kwalifikacji personelu technicznego, jego zbyt małym doświadczeniem albo lekceważeniem obowiązujących przepisów. Jednak zdarzają się one również w krajach o rozwiniętej technice i dużej praktyce w wykonywaniu mostów. Przykładem mogą być Włochy, gdzie na autostradach są budowane wielkie i liczne obiekty, które charakteryzują się efektownymi rozwiązaniami architektonicznymi, są doskonale wkomponowane w krajobraz. Ale i tam występują w czasie budowy nieraz awarie, przeważnie wstydliwie przemilczane. Świadczyć o tym -może zdjęcie osuniętej konstrukcji, którą montowano w wiadukcie Cannavino na autostradzie Cosenza-Crotone Wadliwe deskowania i rusztowania były powodami wielu katastrof. Jak twierdzi A. L. Elliot (1973) załamania rusztowań są mylnie nazywane katastrofami mostów, bowiem nie ulegają wtedy zniszczeniu ukończone już obiekty. Wypadki te jednak często pociągają za sobą ofiary w ludziach, szkody materialne, przerwanie robót i ich opóźnienie. [patrz też: nawierzchnia żwirowa, kostka granitowa wydajność, efli kościan ]

Tags: , ,

This entry was posted on Sunday, November 4th, 2018 at 12:00 am and is filed under Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.

 

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: efli kościan kostka granitowa wydajność nawierzchnia żwirowa