Po podniesieniu kratownicy na prawie pelna wysokosc z dokladnoscia do centymetra, na jednej z wiez nastapilo uszkodzenie podkladki stabilizujacej uzyskiwany przyrost podniesienia

Po podniesieniu kratownicy na prawie pełną wysokość z dokładnością do centymetra, na jednej z wież nastąpiło uszkodzenie podkładki stabilizującej uzyskiwany przyrost podniesienia. Konstrukcja uderzyła w wieżę, złamała ją i runęła do rzeki. Podkładka zamiast wymaganej wysokości 15 cm miała ponad 30 cm. Katastrofa ta spowodowała śmierć 6 osób. Należy przypuszczać, że powodem katastrofy była chęć przyspieszenia robót przez podnoszenie konstrukcji dużymi skokami, bez stosowania klinowych podkładek asekurujących i bieżącego ich podbijania w miarę podnoszenia konstrukcji. Jedna z poważniejszych katastrof w czasie montażu wydarzyła się przy odbudowie mostu Poniatowskiego przez Wisłę w Warszawie. Most ma 506 m długości, wiadukt 700 m i był już raz wysadzony w 1915 r. przez cofające się wojska carskie. Następnie został prowizorycznie odbudowany w 1916 r. , a w 1925 częściowo przerobiony i w 1927 r. oddano do użytku całą jego szerokość. W roku 1944 został ponownie wysadzony przez Niemców. Ocalały filary oraz przyczółki i należało odbudować konstrukcję stalową. Do prac przystąpiono już wiosną 1945 r. Przygotowując projekt nowej konstrukcji zastąpiono poprzednie dwuprzegubowe łuki kratowe łukami blachownicowymi, na których ustawiono słupy rurowe. Na słupach oparto podłużne belki pomostu, do których przynitowano poprzecznice, a do nich i do podłużnic – belki drugorzędne pomostu. Łuki przywożono w segmentach. [więcej w: wzorcowanie przyrządów pomiarowych, przeciski pod drogami, węże do piaskowania ]

Tags: , ,

This entry was posted on Tuesday, July 10th, 2018 at 12:00 am and is filed under Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.

 

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: przeciski pod drogami węże do piaskowania wzorcowanie przyrządów pomiarowych