Przechodząc do przykładu konkretnego małego miasta z ruchem pieszym i miasta dużego z ruchem tramwajowo-autobusowym, ustalimy ogólną formułę, która będzie oświetlała ten stosunek przy różnych obszarach, różnych środkach komunikacji i różnych okresach czasu, przeznaczonych na przebycie pewnych odległości w mieście. Przy ustalaniu tej formuły wyjdziemy z założenia, że przeciętny kurs w mieście o paru lub kilkuset tysiącach mieszkańców równa się w przybliżeniu połowie średniej długości i szerokości obszaru miejskiego: przy tym obszar ten przyjmujemy jako zbliżony do kwad...
Natomiast produkcja warsztatowa nie wzbudziła żadnych zastrzeżeń - stała na dobrym poziomie technicznym, wszystkie elementy wykonano z dobrego materiału i fachowo zespawano. Dodatkowym czynnikiem utrudniającym od samego początku budowę była wiosną 1970 i zmiana wykonawcy montującego konstrukcję stalową. Nowe przedsiębiorstwo co prawda szybciej wykonywało roboty, nie miało zatargów z robotnikami, ale brakowało mu doświadczenia przy montażu dużych konstrukcji stalowych. Toteż - zdaniem komisji prowadzącej dochodzenie po katastrofie - największa odpowiedzialność spada na projektanta...
W terenach niebudowlanych oznaczamy: tereny kultury rolnej i ogrodniczej, lasy, obszary przeznaczone do zalesienia, cmentarze, tereny sportowe, place ćwiczeń i urządzeń natury militarnej, obszary wodne dla celów komunikacji, obrony, sportu, ozdoby miasta i dla wyzyskania sił wodnych. Ogólne pojecie o sprawach komunikacyjnych dały nam już studia, objęte pierwszą dziedziną badań w postaci danych geograficznych, topograficznych, gospodarczych. Obecnie przechodzimy więc do wyciągnięcia wniosków z badań statystycznych, gospodarczych i technicznych, omówionych w niniejszym rozdziale i ustalamy ...