Żyjemy w świecie nieustannego biegu, powszechnej globalizacji, gdzie rzadko mamy czas, aby na chwilę zatrzymać się, poobserwować świat i ludzi lub chociaż pomyśleć o sensie życia. W miastach dominuje urbanizacja, budynki budowane są ze szkła i metalu. To wszystko sprawia, że mamy wrażenie, jakbyśmy znaleźli w środku wielkiego labiryntu, z którego chcemy uciec, ale nie potrafimy znaleźć wyjścia. Po latach cywilizowania natury człowiek zaczął tęsknić za matką naturą. Z jednej strony pragniemy zbliżenia się do natury, a z drugiej nie ma ochoty rezygnować z wypracowanego kom...
Po katastrofie mostu przez Dunaj władze austriackie zrewidowały przepisy i uznały, że obowiązujący w obliczeniach mostów współczynnik bezpieczeństwa o wartości 1,3 jest za mały. Podobnie po katastrofie mostu w Koblencji przeprowadzono żmudne obliczenia za pomocą komputera, które wykazały, że wszystkie wymagania normy DIN 4114 zostały spełnione. Ale norma ta pochodzi sprzed 20 lat i jest jak się okazuje - przestarzała. W związku z tym władze RFN wydały zarządzenie nakazujące stosowanie w mostach płyt dolnych grubszych niż poprzednio o przekroju skrzynkowym oraz uwzględnienie ...
W czasie budowy wiaduktu na autostradzie w Pasadenie (St. Zjedn. AP) w październiku 1972 r. zostało zabitych 5 osób i 6 osób rannych, gdy w czasie betonowania belki skrzynkowej szerokości 21 m uległo zniszczeniu deskowanie i rusztowanie. Połowa wiaduktu długości 174 m już była wykonana i budowano drugą połowę, której zabetonowano 40 m. Na wiadukcie znajdowało się 25 osób i nie było ciężkiego sprzętu. Przedsiębiorca nie umiał wytłumaczyć powodu katastrofy - jego zdaniem, nie popełnił żadnego błędu. Zdaniem przedstawiciela administracji drogowej przyczyną było p...