co jedzą mrówki

Wiadukt ma jezdnie dla 4 pasów ruchu

Na budowie wiaduktu San Bruno (St. Zjedn. AP) w kwietniu 1971 r. runęło na tor kolejowy z wysokości 7,5 m piętnaście prefabrykowanych belek o masie 90 t. Belki miały długość 28,5 m, przekrój w kształcie odwróconego T. Filary wykonano słupowe. Wiadukt ma jezdnię dla 4 pasów ruchu. Jego długość wynosi 300 m. Nad torami zastosowano belki prefabrykowane, aby ograniczyć utrudnienia ruchu kolejowego. Belki opierano na podporach rusztowaniowych ustawionych przy filarach. Zamierzano uformować na głowicach słupów oczepy...

Więcej »

Po podniesieniu kratownicy na prawie pelna wysokosc z dokladnoscia do centymetra, na jednej z wiez nastapilo uszkodzenie podkladki stabilizujacej uzyskiwany przyrost podniesienia

Po podniesieniu kratownicy na prawie pełną wysokość z dokładnością do centymetra, na jednej z wież nastąpiło uszkodzenie podkładki stabilizującej uzyskiwany przyrost podniesienia. Konstrukcja uderzyła w wieżę, złamała ją i runęła do rzeki. Podkładka zamiast wymaganej wysokości 15 cm miała ponad 30 cm. Katastrofa ta spowodowała śmierć 6 osób. Należy przypuszczać, że powodem katastrofy była chęć przyspieszenia robót przez podnoszenie konstrukcji dużymi skokami, bez stosowania klinowych podkładek asekurujących ...

Więcej »

Liczne mosty zelbetowe

Liczne mosty żelbetowe w Bangladeszu pochodzą z lat 50 naszego stulecia. Były one budowane w pośpiechu przez krajowe firmy zatrudniające mało doświadczony personel techniczny. Również kontrola przeprowadzana przez pracowników nadzoru była mało dokładna. Choć, oceniając ogólnie, projekty były dobrze opracowane, to wskutek błędów wykonawstwa nastąpiły katastrofy kilku mostów, a m. in. (Salam, 1977): • Most Nyarna - długości 110 m - miał filary słupowe oparte na kesonach, zaś przyczółki na palach żelbeto...

Więcej »

Naped pasowy o przelozeniu przewyzszajacym liczbe 6

Kierujemy sie m następującymi wytycznymi w planowaniu: osiągniecie minimum długości w arteriach o kosztownych szerokich przekrojach, (łażenie do największej wydajności tych linii i sharmonizowanie całości sieci z warunkami topograficznymi i ze Środkami gospodarczymi danego miasta; rozdział arterii komunikacyjnych od ulic mieszkaniowych i skomponowanie z tych dwóch zasadniczo odmiennych pierwiastków jednolitej i organicznej całości. Stanowi ona szkielet konstrukcji miasta. Znaczne trudności dla urządzeń komunikacyjnych, kanali...

Więcej »
http://www.betondekoracyjny.net.pl 751#azalie ceny , #jak odpowietrzyć układ wspomagania , #domy parterowe do 100m2 z dachem dwuspadowym , #rowery trekkingowe olx , #nawadniacz do doniczki , #olx gdańsk wynajem , #kolektor słoneczny własnej roboty , #agregat do tynku , #opony letnie 14 olx , #castorama warszawa grochowska ,