Luki zostaly wiec obciazone nieprzewidzianym poprzecznym momentem zginajacym

Łuki zostały więc obciążone nieprzewidzianym poprzecznym momentem zginającym. Przy zakładaniu prowizorycznych stężeń między łukami prostowano je wywierając nacisk boczny. Wprowadziło to w zmontowaną konstrukcję znaczną energię sprężystą. Energii ,tej przeciwstawiały się stężenia łuków i podparcie skrajnego łuku nogami dźwigów bramowych. Usunięcie tego podparcia spowodowało przeciążenie stężeń, zniszczenie ich i w konsekwencji przewrócenie łuków. Było również wysuwane przypuszczenie, którego jednak nie udało się sprawdzić po katastrofie, że nie zostały założone wszystkie przewiązki łączące łuki, aby przyspieszyć zakończenie montażu konstrukcji. Rzucono bowiem hasło, że w przęśle tym będą ustawione łuki na Barburkę, czyli przed 4 grudnia 1945 r. Istnieje więc możliwość, że personel nadzorujący roboty chciał ternu hasłu zadośćuczynić za wszelką cenę. W każdym razie katastrofa w czasie odbudowy mostu Poniatowskiego potwierdza nieodzowność bardzo wnikliwej analizy sił w ,elementach, które w czasie montażu mają podlegać innym obciążeniom, niż występujące po zbudowaniu konstrukcji. Wypadek z budowy mostu Poniatowskiego wskazuje szczególnie na niebezpieczeństwo związane ze stosowaniem w montażu konstrukcji rozporowych metod obrotu z położenia poziomego. Przy powtórnym montażu, na wiosnę 1946 r. , środkowe części łuków specjalnie usztywniono belkami stalowymi, aby zmniejszyć ich odkształcenia przy podnoszeniu. [patrz też: projekt przyłącza elektrycznego, montaż grzejnika cena, wniosek o przyłączenie do sieci gazowej ]

Tags: , ,

This entry was posted on Tuesday, November 6th, 2018 at 12:00 am and is filed under Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.

 

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: montaż grzejnika cena projekt przyłącza elektrycznego wniosek o przyłączenie do sieci gazowej