Elementy kratownicy byly polaczone na gwozdzie

Elementy kratownicy były połączone na gwoździe. Rusztowanie zbudowano na brzegu i spławiono do miejsca budowy mostu . Neuffer (1942 r. ) tak opisuje okoliczności katastrofy: Następnie zaczyna się betonowanie. Jest ono obsługiwane dźwignicą linową. Najpierw betonuje się dolny płytowy pas łuku, który po stwierdzeniu ma przejąć następne obciążenie betonem . Jest 31 sierpnia 1939 r. , kilka godzin przed wybuchem II wojny światowej. Panuje absolutny bezwietrzny spokój i temperatura +22°C. Dolna płyta (1673 rrr) została już zabetonowana przy pracy na trzy zmiany. Świadek znajdujący się na brzegu ujrzał o godzinie 1640, że w pobliżu zwornika deski z trzaskiem rozchodzą się, rusztowanie, nie unosząc się w części wierzchołkowej, z hałasem łamie się i opada. Zginęło 18 ludzi. Rusztowanie zaprojektowano zgodnie z ówczesnym stanem wiedzy. Jednakże jego duże rozmiary i duże obciążenia wywołały wprawdzie znane zjawiska, ale w zakresie niespotykanym. Na temat powodów katastrofy nie ma jednomyślności: poślizg złączy gwoździowych, wyboczenie prętów ściskanych; deformacja płytowych pasów oraz ukryte wady materiału – dopuszczalne. [przypisy: odpływ liniowy, utylizacja eternitu, mechanizm zwrotniczy ]

Tags: , ,

This entry was posted on Saturday, July 7th, 2018 at 12:00 am and is filed under Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.

 

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: mechanizm zwrotniczy odpływ liniowy utylizacja eternitu