Beton twardnial, sprezania jeszcze nie rozpoczeto

Beton twardniał, sprężania jeszcze nie rozpoczęto. Wtedy runął zabetonowany odcinek przęsła o masie około 500 t. Została przy tym zniszczona kładka dla pieszych, usytuowana wzdłuż mostu. Warto wspomnieć o katastrofie mostu Sacramento (St. Zjedn. AP). Załamało się tam rusztowanie w czasie budowy drugiej połówki przęsła. Na pierwszej, wcześniej wykonanej połowie mostu odbywał się już ruch pojazdów. Usuwano właśnie deskowanie, pozostawiając podpory ramowe rusztowania oraz ułożone na ramach stalowe belki podtrzymujące zabetonowaną konstrukcję. Rozbiórka była prawie zakończona, gdy nagle wszystkie belki straciły równowagę, co spowodowało zniszczenie rusztowania. Można z tego wnioskować, że stateczność boczną belek zapewniało deskowanie (Elliott, 1973). Przy betonowaniu wspornikowym wiaduktu autostradowego de Viosne kolo Pontoise na północny zachód od Paryża załamała się jedna z dwóch podpór rusztowaniowych ustawianych przy filarze, na jego fundamencie. Wiadukt ma długość 295 m i przekracza dolinę na wysokości 20 m. Katastrofa nastąpiła po zabetonowaniu z obu stron filara siódmych odcinków belki skrzynkowej, gdy wysuwano wspornikowe rusztowania dla wykonania następnych odcinków konstrukcji. [patrz też: broker starogard, wniosek o przyłączenie do sieci gazowej, konsorcjum stali zielonka ]

Tags: , ,

This entry was posted on Friday, November 2nd, 2018 at 12:00 am and is filed under Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.

 

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: broker starogard konsorcjum stali zielonka wniosek o przyłączenie do sieci gazowej